Găseşti aici Cuprinsul cărţii “Business English pentru oricine”:


Lecţia din ManualPagLecţia Video

Prezentarea cărţii

1. Despre ce este vorba?
2. Pentru cine este? Cui i se adresează? Cărei categorii de oameni?
3. Cu ce rămâi din ea? Şi cu ce NU rămâi (ce să NU aştepţi)
4. De ce e diferită?
5. Cum să înveţi ca să ai eficienţă maximă? Cum să foloseşti cartea ca să ai rezultatele cele mai bune? – recomandările mele
6. În cât timp se parcurge? 
7. Cartea e obligatorie sau poţi învăţa doar din lecţiile video? Dar invers: doar cartea, fără video-uri? 

***
Introducere7
Ce să aştepţi de la acest manual8
Disclaimer – ce să NU aştepţi de la acest manual 9
Instrucţiuni de folosire9
Unit 1: The Employment Interview10 
Job Interview vs. Date - Compararea unui interviu cu o întâlnire romantică ❤️11
Plan Your Success – planifică-ţi succesul12
An Interview Can Go 5 Ways – interviul poate merge în 5 direcţii, ca şi un „date” ❤️13
Weaknesses in a Job Interview – puncte slabe la interviu 14
The Curriculum Vitae / The Résumé – CV-ul15
  • Recomandări generale
15
  • Lungimea unui CV
16
  • Fotografia din CV
17
  • Secţiunile (rubricile) unui CV
17
The Letter of Recommendation - scrisoarea de recomandare19
Sample of Letter of Recommendation – model de scrisoare de recomandare20
The Application Letter / the Cover Letter – scrisoarea de intenţie 21
The Employer’s Mission Statement – cunoaşte-ţi angajatorul, oferă-i ce caută 22
Sample of Cover Letter – model de scrisoare de intenţie23
Attitude & Behavior – Atitudine şi comportament la interviul de angajare24
Be a Winner / Don’t Be a Loser! – Fii câştigător / Nu te comporta ca un perdant25
Control Your Speech & Body Language – controlează-ţi discursul şi limbajul corpului25
The Sandwich Method – metoda ”sendviş”: cum critici fără să superi (prea tare)26
Exemple de critici pozitive, îmbrăcate în laude şi aprecieri sincere26

Clothes & Accessories – haine şi accesorii

Dress For Success! – Cum să te îmbraci ca să ai succes

28
Recomandări legate de ţinuta pentru interviu: păr, machiaj, bijuterii, tatuaje, manichiură, încălţăminte, geantă, servietă, fustă, bluză, cămaşă, rochie, curea, dres, ciorapi, şosete29
Questions & Answers – întrebări şi răspunsuri la interviul de angajare32 
Hit the Bull’s Eye – mesajul pe care îl transmiţi cu fiecare răspuns, indiferent de întrebare32 
45 de întrebări şi exemple de răspunsuri bune şi... nu prea bune33 
  • Prezentarea personală în câteva cuvinte – your mission statement
33 
  • Experienţa de lucru, activitatea profesională, fostul loc de muncă, fostul şef
34 
  • ”Goluri” (întreruperi) în activitatea profesională: concediu de maternitate, cursuri de pregătire, perioadă sabatică, schimbare profesională
35 
  • Calităţi şi competenţe profesionale
36 
  • Punctul forte profesional şi personal
37 
  • Defecte şi minusuri
37 
  • Defecte văzute ca şi calităţi
37 
  • Limbi străine – mică demonstraţie de forţe
38 
  • Studii, cursuri de pregătire
39 
  • Plan a budget & time for your education – stabileşte un buget şi alocă timp pentru pregătirea ta – dezvoltă-te continuu, investeşte în tine
39 
  • Tell A Story! – argumentează alegerile făcute în legătură cu studiile şi cariera
40 
  • Cea mai mare realizare profesională
40 
  • Cea mai mare greşeală profesională
41 
  • Ce ai vrea să îmbunătăţeşti la tine
42 
  • Ce ai vrea să corectezi la tine
43 
  • Cum / unde te vezi peste X ani
44 
  • Ce te motivează; ce alegi: bani sau putere
45 
  • Ce valori apreciezi / ce defecte te deranjează la oameni
45 
  • Ce ai face cu o sumă mare de bani
46 
  • Rezolvarea unui conflict în context profesional – Conflict Management Steps
47 
  • Demonstrarea abilităţii de a lucra în echipă
48 
  • Întrebări de descurajare (test de reacţie): eşti prea tânăr, prea în vârstă, supracalificat, prea puţin calificat, ai altă pregătire etc.
49 
  • Întrebarea despre hobby, pasiuni, timp liber
51 
  • Negocierea salariului
52 
  • Prezentarea competenţelor tale profesionale drept beneficii pentru angajator
52 
  • It’s NOT All About Money – nu e vorba doar de bani; întrebări de ordin moral şi personal  pe care să ţi le pui înainte să accepţi un job bine plătit
53 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 1: testele 1-17 + răspunsuri54 
Unit 2: My Office58 
Job Description & Job Requirements – fişa postului şi cerinţele de angajare58 
Abilităţile şi competenţele angajatului privite ca beneficii ale angajatorului58 
Îndatoririle şi competenţele unei secretare59 
The Documents – actele şi documentele cu care lucrezi la birou60 
  • dosar, biblioraft, contract, memo
60 
  • scrisoare de afaceri, raport, chitanţă
61 
  • factură, notă de plată, ofertă, listă de preţuri, minută, proces verbal, plic
62 
The E-mail - emailul63 
Ce înseamnă C.C. şi B.C.C. când trimiţi un email63 
The Corporate Lingo – limbajul specific corporatist 63 
Abbreviations In Business – iniţiale şi abrevieri folosite în afaceri64 
Office Supplies & Equipment – papetărie şi birotică65 
Descrierea biroului66 
Time Management – organizarea timpului66 
TO DO lists – liste cu ce ai de făcut66 
Principalii „hoţi” de timp66 
5 Rules When You Plan Your Tasks – 5 reguli de aplicat când îţi planifici sarcinile67 
The URGENT versus IMPORTANT Matrix – matricea lui Eisenhower67 
Prezentarea activităţilor programate în agendă67 
Public Relations, Protocol, Visitors – PR, protocol, vizitatori68 
Responsabilităţile departamentului de PR68 
The Spokesperson – purtătorul de cuvânt 68 
Business Protocol: Honesty & Respect – protocolul în afaceri: sinceritate şi respect69 
Formule cu care întâmpini oaspeţii străini la birou69 
The  Business Card Holder – suportul de cărţi de vizită71 
Phone Calls – apeluri telefonice72 
Answering the Phone - Reguli când răspunzi la telefon72 
Taking Messages – preluarea mesajelor73 
The Message Form – formularul pentru preluarea mesajelor telefonice73 
Placing on Hold – punerea în aşteptare73 
Screening – filtrarea / selectarea apelurilor74 
Samples of Phone Conversations – exemple de convorbiri telefonice 74 
  • sample # 1: Transfering A Call – transferul unui apel
74 
  • sample # 2: Screening Calls – filtrarea / selectarea apelurilor
75 
  • sample # 3: Taking A Message – preluarea unui mesaj
75 
Useful Phrases When You Don’t Understand – expresii utile când nu înţelegi76 
Spelling Over the Phone – pronunţarea pe litere a cuvintelor la telefon76 
4 Steps In Learning How To Spell – 4 paşi pentru a învăţa să spui cuvintele pe litere76 
The NATO Spelling Alphabet & Alternatives – alfabetul NATO & alte soluţii77 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 2: testele 18-30 + răspunsuri78 
Unit 3: Our Business Partners81 
Customer versus Client – diferenţa dintre cumpărător şi client81 
Communication With Foreign Partners – comunicarea cu parteneri străini82 
Executive Positions – funcţii de conducere85 
How To Communicate With Your Business Partners – cum să comunici cu partenerii de afaceri86 
Business Etiquette – regulile de conduită în afaceri86 
  • Handshake – strângerea mâinii
86 
  • Punctuality – punctualitate
86 
  • Magical Words – cuvintele magice
86 
  • Eye Contact – contact vizual
86 
  • Professional Communication – comunicare profesională în vorbire şi în scris
86 
How To Be Classy – cum să arăţi că ai clasă / eşti stilat87 
The Negociation – negocierea87 
Samples of Negociations – exemple de negocieri89 
  • Negociating the Delivery Clause – negocierea clauzei de livrare
89 
  • Negociating the Packing Clause – negocierea clauzei de ambalare
90 
The Business Letter – scrisoarea de afaceri92 
The Layout of a Business Letter – aspectul / structura unei scrisori de afaceri92 
10 Samples of Business Letters – 10 modele de scrisori de afaceri93 
  • Formal & Pompous – text formal şi greoi
93 
  • Nice & Easy – text simplu şi clar
93 
  • Commercial Communication with a Customer – comunicare comercială cu un client
93 
  • Commercial Communication with a Supplier – comunicare comercială cu un furnizor
95 
  • Formal Communication of Unfortunate Events – comunicare formală a a unor evenimente neplăcute
96 
  • Answer to a Meeting Request – răspuns la solicitarea unei întâlniri
96 
  • Unfriendly Meeting Cancellation – anulare neprietenoasă (tăioasă) a unei întâlniri
97 
  • Friendly Meeting Cancellation & Proposal to Reschedule – anulare prietenoasă a a unei întâlniri + propunere de reprogramare
97 
  • Commercial Communication with a Buyer – comunicare comercială cu un client
98 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 3: testele 31-43 + răspunsuri99 
Unit 4: Presentations102 
The Triple-I Objective In Presentations – obiectivul cu 3 i-uri din fiecare prezentare102 
  • Inform – informează
102 
  • Influence – influenţează
102 
  • Impress – impresionează
102 
Rules When You Make A Presentation – reguli când faci o prezentare103 
Basic Words & Phrases in Presentations – cuvinte şi expresii de bază în prezentări103 
  • Introduction - introducere
104 
  • Evolution of KPI’s – evoluţia indicatorilor de performanţă
105 
  • Timing – plasare în timp
105 
  • Targets & Objectives – ţinte, obiective
106 
  • Facts – date concrete
106 
  • Explaning WHY - explicaţii
107 
  • Adding Information – adăugare de informaţii
107 
  • Conflict, Disagreement – conflict, dezacord
108 
  • Interraction, Confruntation – interacţiune, confruntare
108 
  • The Power of Numbers – puterea numerelor
109 
  • People Say ... – se spune că (zvonuri)
109 
  • In Conclusion – încheiere, concluzii
109 
The KISS Principle In Business – principiul KISS în afaceri109 
When To Use Technical Vocabulary – când să foloseşti vocabular tehnic110 
Famous Quotes & Slogans – citate şi sloganuri celebre111 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 4: testele 44-56 + răspunsuri112 
Unit 5: Social Life: It’s Party Time!115 
The Purpose Of Social Events – scopul / rostul evenimentelor de socializare 116 
Networking – construirea unei reţele de cunoştinţe în domeniul profesional116 
Social Skills – abilităţi sociale 116 
How To Entertain Someone – cum să faci pe cineva să se simtă bine în prezenţa ta117 
Making Compliments – arta de a face complimente117 
Every Person Has A Soft Spot – fiecare om are un „punct vulnerabil”118 
Chit Chat Topics – subiecte de conversaţie măruntă, de încălzire a atmosferei119 
Smoking, Eating & Drinking – fumatul, mâncarea şi alcoolul la evenimente 119 
Invitations To Social Events – invitaţii la evenimente120 
Entries & Standard Phrases In Invitations – elemente şi formule folosite în invitaţii121 
RSVP versus Regrets Only – diferenţa dintre RSVP şi Regrets Only123 
Model de răspuns la o invitaţie cu menţiunea RSVP123 
Model de răspuns la o invitaţie cu menţiunea Regrets Only123 
Clothes & Accessories – haine şi accesorii124 
The Dress Code – codul vestimentar 124 
The  Business Dress Code – codul vestimentar în afaceri125 
Never Wear This In Business! – Ce să nu porţi niciodată în afaceri 125 
Less Is More – mai puţin înseamnă (uneori) mai mult 126 
The Right Time To Show Up – momentul potrivit de a ajunge la un eveniment126 
Dinner Is Served – Cina este servită 127 
How To Order At The Restaurant – cum să comanzi la restaurant 127 
Foreign Food Names – mâncăruri cu nume străine pentru o experienţă exotică127 
Don’t Order Food You Don’t Know! – nu comanda mâncare pe care nu o cunoşti!128 
Time To Say GoodBye – momentul când îţi iei la revedere128 
Before You Leave An Event – ce faci înainte să pleci de la un eveniment128 
  • Thank Your Host(ess) – mulţumeşte-i gazdei
128 
  • Shake Hands & Say Goodbye to Influent People You’ve Met – dă mâna şi ia-ţi la revedere de la oamenii influenţi pe care i-ai cunoscut
128 
  • Exchange Business Cards – fă schimb de cărţi de vizită
128 
  • Make Appointments – stabileşte întâlniri
128 
Always Leave A Good Impression – lasă mereu impresie bună pe unde mergi128 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 5: testele 57-69 + răspunsuri129 
Unit 6: Contracts132 
The Essential Elements – elementele esenţiale ale unui contract132 
Clauses, Provisions, Terms, Conditions – clauze, prevederi, termeni, condiţii133 
10 Rules When You Negociate Contracts – 10 reguli când negociezi contracte 133 
  • know what you want – să ştii ce vrei
133 
  • set your bottom line – stabileşte-ţi limita de jos
133 
  • take small steps – fă paşi mici
133 
  • don’t say YES or NO on the spot – nu spune DA sau NU pe loc
133 
  • don’t talk too much – nu vorbi prea mult
133 
  • be skeptical – fii sceptic
133 
  • make the first offer – fă tu prima ofertă
133 
  • use numbers to your advantage – foloseşte numerele în avantajul tău
133 
  • use the power of silence – foloseşte puterea tăcerii
133 
  • make only win-win deals – fă doar afaceri din care ambii parteneri câştigă
133 
International Sale Contract – Contract de vânzare internaţională 134 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific134 
Read Every Contract You Ever Sign! – citeşte fiecare contract pe care îl semnezi!137 
Civil Contract For Employment – Convenţie Civilă de Angajare138 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific138 
Draw the Contract Yourself Or Ask For Changes – scrie chiar tu textul contractului sau cere modificarea textului (dacă e deja făcut)140 
Advertising Contract – Contract de Publicitate141 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific141 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 6: testele 70-79 + răspunsuri144 
Annex # 1 – Phonetic Symbols – simboluri fonetice146 
Annex # 2 – Irregular Verbs – verbe neregulate147 
Acesta nu e finalul! Dimpotrivă. Este abia începutul ❤️150