În perioada 23 decembrie 2024 – 04 ianuarie 2025

magazinul online va fi închis.

CUPRINSUL electronic vă stă în continuare la dispoziţie în Meniu,

cu toate lecţiile video de pe YouTube puse în ordinea din carte.

Sărbători fericite! 🎅🏻🎄🎁✨

Găseşti aici Cuprinsul cărţii “Business English pentru oricine”:


Lecţia din ManualPagLecţia Video

Prezentarea cărţii

1. Despre ce este vorba?
2. Pentru cine este? Cui i se adresează? Cărei categorii de oameni?
3. Cu ce rămâi din ea? Şi cu ce NU rămâi (ce să NU aştepţi)
4. De ce e diferită?
5. Cum să înveţi ca să ai eficienţă maximă? Cum să foloseşti cartea ca să ai rezultatele cele mai bune? – recomandările mele
6. În cât timp se parcurge? 
7. Cartea e obligatorie sau poţi învăţa doar din lecţiile video? Dar invers: doar cartea, fără video-uri? 

***
Introducere7
Ce să aştepţi de la acest manual8
Disclaimer – ce să NU aştepţi de la acest manual 9
Instrucţiuni de folosire9
Unit 1: The Employment Interview10 
Job Interview vs. Date - Compararea unui interviu cu o întâlnire romantică ❤️11
Plan Your Success – planifică-ţi succesul12
An Interview Can Go 5 Ways – interviul poate merge în 5 direcţii, ca şi un „date” ❤️13
Weaknesses in a Job Interview – puncte slabe la interviu 14
The Curriculum Vitae / The Résumé – CV-ul15
  • Recomandări generale
15
  • Lungimea unui CV
16
  • Fotografia din CV
17
  • Secţiunile (rubricile) unui CV
17
The Letter of Recommendation - scrisoarea de recomandare19
Sample of Letter of Recommendation – model de scrisoare de recomandare20
The Application Letter / the Cover Letter – scrisoarea de intenţie 21
The Employer’s Mission Statement – cunoaşte-ţi angajatorul, oferă-i ce caută 22
Sample of Cover Letter – model de scrisoare de intenţie23
Attitude & Behavior – Atitudine şi comportament la interviul de angajare24
Be a Winner / Don’t Be a Loser! – Fii câştigător / Nu te comporta ca un perdant25
Control Your Speech & Body Language – controlează-ţi discursul şi limbajul corpului25
The Sandwich Method – metoda ”sendviş”: cum critici fără să superi (prea tare)26
Exemple de critici pozitive, îmbrăcate în laude şi aprecieri sincere26

Clothes & Accessories – haine şi accesorii

Dress For Success! – Cum să te îmbraci ca să ai succes

28
Recomandări legate de ţinuta pentru interviu: păr, machiaj, bijuterii, tatuaje, manichiură, încălţăminte, geantă, servietă, fustă, bluză, cămaşă, rochie, curea, dres, ciorapi, şosete29
Questions & Answers – întrebări şi răspunsuri la interviul de angajare32
Hit the Bull’s Eye – mesajul pe care îl transmiţi cu fiecare răspuns, indiferent de întrebare32
45 de întrebări şi exemple de răspunsuri bune şi... nu prea bune33 
  • De ce nu lucrezi în prezent?
33
  • Prezentarea personală în câteva cuvinte – your mission statement
33
  • Experienţa de lucru, activitatea profesională, fostul loc de muncă, fostul şef
34
  • ”Goluri” (întreruperi) în activitatea profesională: concediu de maternitate, cursuri de pregătire, perioadă sabatică, schimbare profesională
35 
  • Calităţi şi competenţe profesionale
36 
  • Punctul forte profesional şi personal
37 
  • Defecte şi minusuri
37 
  • Defecte văzute ca şi calităţi
37 
  • Limbi străine – mică demonstraţie de forţe
38 
  • Studii, cursuri de pregătire
39 
  • Plan a budget & time for your education – stabileşte un buget şi alocă timp pentru pregătirea ta – dezvoltă-te continuu, investeşte în tine
39 
  • Tell A Story! – argumentează alegerile făcute în legătură cu studiile şi cariera
40 
  • Cea mai mare realizare profesională
40 
  • Cea mai mare greşeală profesională
41 
  • Ce ai vrea să îmbunătăţeşti la tine
42 
  • Ce ai vrea să corectezi la tine
43 
  • Cum / unde te vezi peste X ani
44 
  • Ce te motivează; ce alegi: bani sau putere
45 
  • Ce valori apreciezi / ce defecte te deranjează la oameni
45 
  • Ce ai face cu o sumă mare de bani
46 
  • Rezolvarea unui conflict în context profesional – Conflict Management Steps
47 
  • Demonstrarea abilităţii de a lucra în echipă
48 
  • Întrebări de descurajare (test de reacţie): eşti prea tânăr, prea în vârstă, supracalificat, prea puţin calificat, ai altă pregătire etc.
49 
  • Întrebarea despre hobby, pasiuni, timp liber
51 
  • Negocierea salariului
52 
  • Prezentarea competenţelor tale profesionale drept beneficii pentru angajator
52 
  • It’s NOT All About Money – nu e vorba doar de bani; întrebări de ordin moral şi personal  pe care să ţi le pui înainte să accepţi un job bine plătit
53 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 1: testele 1-17 + răspunsuri54 
Unit 2: My Office58 
Job Description & Job Requirements – fişa postului şi cerinţele de angajare58 
Abilităţile şi competenţele angajatului privite ca beneficii ale angajatorului58 
Îndatoririle şi competenţele unei secretare59 
The Documents – actele şi documentele cu care lucrezi la birou60 
  • dosar, biblioraft, contract, memo
60 
  • scrisoare de afaceri, raport, chitanţă
61 
  • factură, notă de plată, ofertă, listă de preţuri, minută, proces verbal, plic
62 
The E-mail - emailul63 
Ce înseamnă C.C. şi B.C.C. când trimiţi un email63 
The Corporate Lingo – limbajul specific corporatist 63 
Abbreviations In Business – iniţiale şi abrevieri folosite în afaceri64 
Office Supplies & Equipment – papetărie şi birotică65 
Descrierea biroului66 
Time Management – organizarea timpului66 
TO DO lists – liste cu ce ai de făcut66 
Principalii „hoţi” de timp66 
5 Rules When You Plan Your Tasks – 5 reguli de aplicat când îţi planifici sarcinile67 
The URGENT versus IMPORTANT Matrix – matricea lui Eisenhower67 
Prezentarea activităţilor programate în agendă67 
Public Relations, Protocol, Visitors – PR, protocol, vizitatori68 
Responsabilităţile departamentului de PR68 
The Spokesperson – purtătorul de cuvânt 68 
Business Protocol: Honesty & Respect – protocolul în afaceri: sinceritate şi respect69 
Formule cu care întâmpini oaspeţii străini la birou69 
The  Business Card Holder – suportul de cărţi de vizită71 
Phone Calls – apeluri telefonice72 
Answering the Phone - Reguli când răspunzi la telefon72 
Taking Messages – preluarea mesajelor73 
The Message Form – formularul pentru preluarea mesajelor telefonice73 
Placing on Hold – punerea în aşteptare73 
Screening – filtrarea / selectarea apelurilor74 
Samples of Phone Conversations – exemple de convorbiri telefonice 74 
  • sample # 1: Transfering A Call – transferul unui apel
74 
  • sample # 2: Screening Calls – filtrarea / selectarea apelurilor
75 
  • sample # 3: Taking A Message – preluarea unui mesaj
75 
Useful Phrases When You Don’t Understand – expresii utile când nu înţelegi76 
Spelling Over the Phone – pronunţarea pe litere a cuvintelor la telefon76 
4 Steps In Learning How To Spell – 4 paşi pentru a învăţa să spui cuvintele pe litere76 
The NATO Spelling Alphabet & Alternatives – alfabetul NATO & alte soluţii77 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 2: testele 18-30 + răspunsuri78 
Unit 3: Our Business Partners81 
Customer versus Client – diferenţa dintre cumpărător şi client81 
Communication With Foreign Partners – comunicarea cu parteneri străini82 
Executive Positions – funcţii de conducere85 
How To Communicate With Your Business Partners – cum să comunici cu partenerii de afaceri86 
Business Etiquette – regulile de conduită în afaceri86 
  • Handshake – strângerea mâinii
86 
  • Punctuality – punctualitate
86 
  • Magical Words – cuvintele magice
86 
  • Eye Contact – contact vizual
86 
  • Professional Communication – comunicare profesională în vorbire şi în scris
86 
How To Be Classy – cum să arăţi că ai clasă / eşti stilat87 
The Negociation – negocierea87 
Samples of Negociations – exemple de negocieri89 
  • Negociating the Delivery Clause – negocierea clauzei de livrare
89 
  • Negociating the Packing Clause – negocierea clauzei de ambalare
90 
The Business Letter – scrisoarea de afaceri92 
The Layout of a Business Letter – aspectul / structura unei scrisori de afaceri92 
10 Samples of Business Letters – 10 modele de scrisori de afaceri93 
  • Formal & Pompous – text formal şi greoi
93 
  • Nice & Easy – text simplu şi clar
93 
  • Commercial Communication with a Customer – comunicare comercială cu un client
93 
  • Commercial Communication with a Supplier – comunicare comercială cu un furnizor
95 
  • Formal Communication of Unfortunate Events – comunicare formală a a unor evenimente neplăcute
96 
  • Answer to a Meeting Request – răspuns la solicitarea unei întâlniri
96 
  • Unfriendly Meeting Cancellation – anulare neprietenoasă (tăioasă) a unei întâlniri
97 
  • Friendly Meeting Cancellation & Proposal to Reschedule – anulare prietenoasă a a unei întâlniri + propunere de reprogramare
97 
  • Commercial Communication with a Buyer – comunicare comercială cu un client
98 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 3: testele 31-43 + răspunsuri99 
Unit 4: Presentations102 
The Triple-I Objective In Presentations – obiectivul cu 3 i-uri din fiecare prezentare102 
  • Inform – informează
102 
  • Influence – influenţează
102 
  • Impress – impresionează
102 
Rules When You Make A Presentation – reguli când faci o prezentare103 
Basic Words & Phrases in Presentations – cuvinte şi expresii de bază în prezentări103 
  • Introduction - introducere
104 
  • Evolution of KPI’s – evoluţia indicatorilor de performanţă
105 
  • Timing – plasare în timp
105 
  • Targets & Objectives – ţinte, obiective
106 
  • Facts – date concrete
106 
  • Explaning WHY - explicaţii
107 
  • Adding Information – adăugare de informaţii
107 
  • Conflict, Disagreement – conflict, dezacord
108 
  • Interraction, Confruntation – interacţiune, confruntare
108 
  • The Power of Numbers – puterea numerelor
109 
  • People Say ... – se spune că (zvonuri)
109 
  • In Conclusion – încheiere, concluzii
109 
The KISS Principle In Business – principiul KISS în afaceri109 
When To Use Technical Vocabulary – când să foloseşti vocabular tehnic110 
Famous Quotes & Slogans – citate şi sloganuri celebre111 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 4: testele 44-56 + răspunsuri112 
Unit 5: Social Life: It’s Party Time!115 
The Purpose Of Social Events – scopul / rostul evenimentelor de socializare 116 
Networking – construirea unei reţele de cunoştinţe în domeniul profesional116 
Social Skills – abilităţi sociale 116 
How To Entertain Someone – cum să faci pe cineva să se simtă bine în prezenţa ta117 
Making Compliments – arta de a face complimente117 
Every Person Has A Soft Spot – fiecare om are un „punct vulnerabil”118 
Chit Chat Topics – subiecte de conversaţie măruntă, de încălzire a atmosferei119 
Smoking, Eating & Drinking – fumatul, mâncarea şi alcoolul la evenimente 119 
Invitations To Social Events – invitaţii la evenimente120 
Entries & Standard Phrases In Invitations – elemente şi formule folosite în invitaţii121 
RSVP versus Regrets Only – diferenţa dintre RSVP şi Regrets Only123 
Model de răspuns la o invitaţie cu menţiunea RSVP123 
Model de răspuns la o invitaţie cu menţiunea Regrets Only123 
Clothes & Accessories – haine şi accesorii124 
The Dress Code – codul vestimentar 124 
The  Business Dress Code – codul vestimentar în afaceri125 
Never Wear This In Business! – Ce să nu porţi niciodată în afaceri 125 
Less Is More – mai puţin înseamnă (uneori) mai mult 126 
The Right Time To Show Up – momentul potrivit de a ajunge la un eveniment126 
Dinner Is Served – Cina este servită 127 
How To Order At The Restaurant – cum să comanzi la restaurant 127 
Foreign Food Names – mâncăruri cu nume străine pentru o experienţă exotică127 
Don’t Order Food You Don’t Know! – nu comanda mâncare pe care nu o cunoşti!128 
Time To Say GoodBye – momentul când îţi iei la revedere128 
Before You Leave An Event – ce faci înainte să pleci de la un eveniment128 
  • Thank Your Host(ess) – mulţumeşte-i gazdei
128 
  • Shake Hands & Say Goodbye to Influent People You’ve Met – dă mâna şi ia-ţi la revedere de la oamenii influenţi pe care i-ai cunoscut
128 
  • Exchange Business Cards – fă schimb de cărţi de vizită
128 
  • Make Appointments – stabileşte întâlniri
128 
Always Leave A Good Impression – lasă mereu impresie bună pe unde mergi128 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 5: testele 57-69 + răspunsuri129 
Unit 6: Contracts132 
The Essential Elements – elementele esenţiale ale unui contract132 
Clauses, Provisions, Terms, Conditions – clauze, prevederi, termeni, condiţii133 
10 Rules When You Negociate Contracts – 10 reguli când negociezi contracte 133 
  • know what you want – să ştii ce vrei
133 
  • set your bottom line – stabileşte-ţi limita de jos
133 
  • take small steps – fă paşi mici
133 
  • don’t say YES or NO on the spot – nu spune DA sau NU pe loc
133 
  • don’t talk too much – nu vorbi prea mult
133 
  • be skeptical – fii sceptic
133 
  • make the first offer – fă tu prima ofertă
133 
  • use numbers to your advantage – foloseşte numerele în avantajul tău
133 
  • use the power of silence – foloseşte puterea tăcerii
133 
  • make only win-win deals – fă doar afaceri din care ambii parteneri câştigă
133 
International Sale Contract – Contract de vânzare internaţională 134 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific134 
Read Every Contract You Ever Sign! – citeşte fiecare contract pe care îl semnezi!137 
Civil Contract For Employment – Convenţie Civilă de Angajare138 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific138 
Draw the Contract Yourself Or Ask For Changes – scrie chiar tu textul contractului sau cere modificarea textului (dacă e deja făcut)140 
Advertising Contract – Contract de Publicitate141 
Sample, clauses, specific vocabulary – model, clauze, vocabular specific141 
Verificarea vocabularului învăţat în Unit # 6: testele 70-79 + răspunsuri144 
Annex # 1 – Phonetic Symbols – simboluri fonetice146 
Annex # 2 – Irregular Verbs – verbe neregulate147 
Acesta nu e finalul! Dimpotrivă. Este abia începutul ❤️150