Găseşti aici Cuprinsul cărţii “Engleza pentru oricine”, ca să-ţi faci o idee despre ce este vorba în manual şi mai ales ca să ştii pe ce dai banii.
Acest Cuprins este un instrument foarte util pentru cei care doresc să urmărească lecţiile video de pe canalul de YouTube “Engleza pentru oricine” în ordinea din carte (recomandată de autor).
În prima coloană din tabel se regăsesc toate lecțiile din manual, iar în a doua coloană este indicat numărul de pagină la care găsești fiecare lecţie în carte. În ultima coloană, în dreapta, vei găsi sub formă de link lecția sau lecțiile video corespunzătoare fiecărei teme din carte, unde autorul (Monica Dumitrescu) îţi explică materia, ca și cum ai fi la meditaţii, cu manualul în față. Dă click pe orice lecție video (link) și începe distracția! Spor la învăţat!
Link-urile de mai jos te trimit către lecţiile deja postate pe canalul de YouTube “Engleza pentru oricine”. Dacă în dreptul unei lecţii nu există niciun link, înseamnă că acel fragment de materie nu a fost explicat încă de către autor, urmând a fi înregistrat şi încărcat pe YouTube pe viitor. Pe măsură ce sunt postate lecţii video noi, se adaugă link-uri noi la tema corespunzătoare din acest Cuprins. Work in progress! 😊
IMPORTANT!!! Lecţiile video sunt postate gratis de către autor pe YouTube, accesibile de către orice vizitator online şi NU sunt incluse în achiziţia cărţii “Engleza pentru oricine”, NU există CD-uri sau DVD-uri care să însoţească manualul. Lecţiile video de pe canalul de YouTube “Engleza pentru oricine” reprezintă un material suplimentar, opţional, accesibil gratuit de către oricine doreşte să înveţe engleză, necondiţionat de cumpărarea cărţii “Engleza pentru oricine”. Toate materialele scrise, audio şi video din aceste lecţii sunt proprietatea autorului Monica Dumitrescu şi S.C. ENGLEZA PENTRU ORICINE SRL, fiind apărate de Legea dreptului de autor şi de legile privind proprietatea intelectuală şi industrială și nu pot fi reproduse, copiate sau folosite sub nicio formă. Folosirea conţinutului fără acordul scris al S.C. ENGLEZA PENTRU ORICINE SRL şi autorului Monica Dumitrescu este interzisa si se pedepseste conform legilor in vigoare.
Lecţia din Manual | Pag | Lecţia Video |
---|---|---|
Diverse | *** |
|
Introducere – Aşa nu mai merge! | 1 |
|
Scrierea fonetică, simbolurile fonetice, accentul | 2 |
|
Alfabetul englez – cum se pronunţă fiecare literă în engleză | 8 | |
Spelling – spunerea unui cuvânt pe litere | 8 | |
Iniţiale, acronime, abrevieri – multe exemple | 10 | |
Simboluri, semne de punctuaţie | 16 | |
Numerele – numeralul cardinal – one, two, three, four, five etc., citirea anilor | 18 | |
“to be” (a fi), “to have” (a avea) | 25 | |
Pronumele personal folosit ca subiect (I, you, he, she, it, we, you, they | 25 | |
Exprimarea politeţii: domnule, doamnă, dvs. | 26 | |
Vârsta | 29 | |
Adjectivul posesiv – my, your, his, her, its, our, your, their | 32 | |
Obiecte de birou – partea | 33 | |
Culori | 34 | |
Când te întâlneşti cu oamenii – Formule de politeţe | 36 | |
Felicitări | 39 | |
Text # 1 – Meeting Someone | 40 | |
to be (a fi) conjugat la Prezent (afirmativ, interogativ, negativ, interogativ-negativ) | 42 | |
Who, what, where, when, how, why, whose | 44 | |
Verbul – prezentare generală, forme | 47 | |
Verbe regulate şi verbe neregulate | 49 |
|
Verbe neregulate grupate după sonoritate (verbe asemănătoare ca pronunţie) | 52 |
|
Verbe neregulate listate alfabetic | 57 | |
Învaţă câte 5 🖐 verbe neregulate pe zi – şi în 10 zile eşti super tare!!! Acum nu mai ai nicio scuză, le ai pe toate aici, în lecţii de câte un minut fiecare, doar să le asculţi şi să le repeţi până le ştii la perfecţie. | ||
This, that, these, those | 60 | |
Modurile şi timpurile din limba română – o recapitulare utilă | 63 | |
Toate timpurile din engleză – o imagine de ansamblu, ca să vedem ce ne aşteaptă | 69 |
|
6 chestii de învăţat pentru fiecare timp verbal din engleză | 73 |
|
Present Simple | 74 |
|
Text # 2 – The Secretary | 85 | |
Obiecte de birou (Office Equipment) – partea 2 | 87 | |
Articolul hotărât şi articolul nehotărât | 88 | |
The one, the ones | 94 | |
Diferenţa dintre one şi a(n) | 94 | |
Excepţie: când articolul hotărât (the) apare în engleză, dar nu apare în română | 96 | |
Excepţie: articolul zero – când articolul hotărât apare în română, dar nu şi în engleză | 96 | |
Zodiile – The Signs of the Zodiac | 99 | |
Meserii, locuri de muncă – Jobs | 100 | |
Sensurile diferite ale cuvântului “as” | 102 | |
Genul substantivului | 104 | |
Chestiunea “gender bias” – evitarea discriminării de gen în engleză | 105 | |
Pluralul substantivului | 106 | |
Pluralul neregulat | 107 | |
Pluralul străin (cuvinte care provin din latină şi greacă) | 108 | |
Cazul genitiv – The Possessive Case (of) | 110 | |
Genitivul saxon sau genitivul sintetic (’s) | 111 |
|
Ce înseamnă terminaţia –ing şi de ce o auzim atât de des în engleză | 119 | |
Present Continuous | 120 | |
Observaţii legate de scriere pentru verbele care primesc terminaţia –ing | 123 | |
Diferenţa dintre verbele “to make” şi “to do” (care înseamnă amândouă “a face”) | 130 | |
Statele Unite ale Americii – the United States of America | 131 | |
Rudele – The Relatives | 132 | |
Text # 3 – My Family | 133 | |
Imperative | 135 | |
Pronumele personal în Acuzativ şi Dativ – me, you, him, her, it, us, you, them | 139 | |
Câteva prepoziţii importante (for, from, to, at, like, about, with, without etc.) | 139 | |
Structura: prepoziţie + the + substantiv şi excepţiile ei | 144 | |
Diferenţa dintre “to” şi “at” (care înseamnă amândouă “la”) | 145 | |
Future Simple | 147 | |
Expresia “will you?” folosită ca rugăminte | 154 | |
Expresiile “shall I?” şi “shall we?” folosite consultativ | 154 | |
Particula “shall” (folosită la alte persoane decât I şi we) cu sens de obligaţie | 156 | |
Cele 10 Porunci Dumnezeieşti – The 10 Commandments | 156 | |
Exprimarea viitorului prin expresia “to be going to” şi forma sa scurtă: “gonna” | 157 | |
Numeralul ordinal – the first, the second, the third, the fourth, the fifth etc. | 159 | |
Data calendaristică – trei posibilităţi | 160 | |
Lunile anului – Months | 160 | |
Anotimpurile – Seasons | 160 | |
Zilele săptămânii – Days of the Week | 160 | |
Ora (ceasul) – The Time – trei posibilităţi | 162 | |
Text # 4 – At the Office | 165 | |
Expresiile “there is” şi “there are” (există, se află, este / sunt) | 166 | |
Past Simple | 170 | |
to be (a fi) conjugat la Trecut (afirmativ, interogativ, negativ, interogativ-negativ) | 172 | |
Mică recapitulare a celor 3 timpuri din engleză care nu au propriul lor auxiliar | 182 | |
Camerele din apartament – The Rooms of the Apartment | 183 | |
Text # 5 – Redecorating the Apartment | 183 | |
Curăţarea casei – Cleaning Up the House | 185 | |
Produse electrocasnice – Home Appliances | 186 | |
Materiale din care sunt făcute diverse obiecte | 187 | |
Pronumele posesiv – mine, yours, his, hers, its, ours, yours, theirs | 187 | |
Cele trei sensuri diferite ale cuvântului “that” | 191 | |
“care”, “pe care” – who(m), which, that | 191 | |
Sensurile enervant de multe ale verbului “to get” | 194 | |
3 prescurtări foarte populare: gotta, gonna, wanna | 197 | |
to get + status / stare / caracteristică | 199 | |
Text # 6 – Orientation | 202 | |
Viaţa la oraş, Elemente urbane – City Life, Urban Elements | 203 | |
Semne de circulaţie – Road Signs | 205 | |
Auxiliarele de criză do, does şi did folosite la afirmativ (Present Simple şi Past Simple) | 206 | |
Past Continuous | 207 | |
Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord | 214 | |
Funcţii de conducere – Executive Positions | 215 | |
Calităţi, îndemânări, abilităţi, puncte forte – Qualities, Skills, Abilities, Strengths | 216 | |
Defecte, puncte slabe, minusuri, cusururi – Shortcomings, Weaknesses, Minuses, Flaws | 217 | |
Analiza SWOT – The SWOT Analysis | 219 | |
Adjectivul | 220 | |
Poziţia adjectivului | 220 | |
Substantive care se comportă ca un adjectiv şi stau în faţa unui alt substantiv | 223 | |
2 substative care se unesc într-unul sigur, primul fiind o caracteristică pentru al doilea | 224 | |
Adjective “in stare pură” (“născute” aşa) şi adjective formate din alte părţi de vorbire | 225 | |
Adjective formate din substantiv + terminaţiile -ful, -less, -ly, -y | 226 | |
Adjective formate din verb + terminaţia –ing (caracteristică activă) | 227 | |
Adjective provenite din forma a treia a verbului (caracteristică pasivă = participiu) | 228 | |
Scurtă introducere în Diateza Pasivă: subiect + to be + forma a treia a verbului + by | 229 | |
Clarificarea diferenţei dintre caracteristicile active (verb+ing) şi caracteristicile pasive (forma a treia a verbului): boring ≠ bored, tiring ≠ tired, interesting ≠ interested | 232 | |
Gradele de comparaţie ale adjectivului | 233 |
|
Diferenţa dintre “little” – “a little” şi “few” – “a few” | 254 | |
Expresii care conţin structura comparativă “as….as” | 256 | |
Expresia “din ce în ce mai” | 258 | |
Exclamaţii: How + adjectiv! / What a(n) + subst singular! / What + subst. plural! | 260 | |
Present Perfect | 262 | |
Recapitularea diferenţei dintre Past Simple şi Present Perfect (traduse la fel în română) | 273 | |
Text # 7 – The Promotion | 274 | |
Un pachet de cărţi – A Deck of Cards | 275 | |
Verbele modale – Modal Verbs | 276 | |
Can, May, Must | 278 | |
Can, May, Must şi expresiile lor sinonime la Prezent, Trecut şi Viitor | 282 | |
Expresia “ought to” | 289 | |
Expresia “used to” | 290 | |
Expresia “had better / ’d better” | 290 | |
Prepoziţii “normale” şi prepoziţii “aiurite” | 291 |
|
Present Conditional | 303 | |
Verbele modale Can, May, Must la Present Conditional | 305 | |
Expresia “would rather” + prima formă a verbului | 306 | |
Text # 8 – Speaking on the Phone | 314 | |
Expresii uzuale într-o convorbire telefonică | 315 | |
Corpul omenesc – The Human Body – părţile corpului, organe interne | 317 | |
Exprimarea durerii – Expressing Pain | 317 | |
Text # 9 – A Visit To the Doctor | 319 | |
Diferenţa dintre “good” şi “well” – 5 expresii legate de simţuri care încalcă regula | 320 |
|
Expresiile “to be right”, “to be wrong” | 321 |
|
Mâncare sănătoasă (Healthy Food) versus mâncare nesănătoasă (Junk Food) | 322 | |
În formă & sănătos – Fit & Healthy | 323 | |
Expresia “want / would like somebody to” | 324 | |
Structura: “număr–substantiv singular + substantiv” (a three-room apartment) | 326 | |
Pronumele reflexiv şi de întărire (myself, yourself, himself, herself, itself, ourselves, yourselves, themselves | 327 | |
Recapitularea tuturor formelor de pronume (I, my, mine, me, myself) | 331 | |
Folosirea lui “each other” în loc de ourselves, yourselves, themselves | 332 | |
Diferenţa dintre “each other” şi “one another” | 333 | |
Formare de cuvinte: verb + terminaţiile –er, –or şi –ee = substantiv | 334 | |
Text # 10 – At the Store | 338 | |
Ciudăţenii de expresii: There! Here you are! There you go! Here we go! etc. | 340 | |
New York City – Oraşul care nu doarme niciodată – The City That Never Sleeps | 341 | |
Haine, Accesorii, Machiaj & Cosmetice – Clothes, Accessories, Make-up & Cosmetics | 342 | |
Tipuri de puncte de vânzare – Types of Outlets | 343 | |
Metale & pietre preţioase – Metals & Gem Stones | 344 | |
Bijuterii – Jewelry | 344 | |
Materiale (pentru haine) – Materials | 344 | |
Terminaţia –ed adăugată altor structuri decât verbelor (adjectiv–substantiv+ed), adică atunci când ceva-ce-nu-este-verb primeşte terminaţia –ed (a blue-eyed boy) | 345 | |
Adverbul | 348 | |
Adverbe cu forme proprii şi adverbe formate din adjectiv + terminaţia -ly | 349 | |
Adjective care nu îşi schimbă forma când devin adverbe (nu mai primesc -ly) | 352 | |
Sensul lui “pretty” ca adverb, urmat de adjectiv: destul de, cam + adjectiv (sinonim cu "fairly", “quite", "rather") | 353 | |
Gradele de comparaţie ale adverbului | 355 | |
Structura: cu cât mai…, cu atât mai… | 359 | |
A funny paradox | 306 | |
Formare de cuvinte: adjectiv + ness = substativ, substantiv + lessness = substantiv | 361 | |
Formare de cuvinte: substantiv + hood / ship / dom = substantiv | 362 | |
Diferenţa dintre “relation” şi “relationship” | 364 | |
Perfect Conditional | 365 |
|
Verbele modale Can, May, Must la Perfect Conditional | 367 | |
Text # 11 – At the Restaurant | 376 | |
Mâncare – Food | 377 | |
Veselă & ustensile de bucătărie – Tableware & Utensils & mesele zilei – Meals | 378 | |
Cum comanzi la restaurant | 379 | |
Making bread – reţetă de pâine (pe bune 🙂) | 380 | |
Sensurile diferite ale particulei “to” | 381 | |
Exprimarea scopului (expressing purpose): să, ca să, pentru a, cu scopul să, astfel încât – cele două situaţii: păstrarea subiectului sau introducerea unui subiect nou | 381 | |
Past Perfect | 386 | |
Reamintirea diferenţei dintre Perfect simplu şi Mai mult ca perfect în română | 387 | |
Mică recapitulare a celor 4 timpuri de trecut din română şi traducerea lor în engleză | 388 | |
Flori, cadouri, suveniruri – Flowers, Gifts, Souvenirs | 393 | |
Expresii formate din verb + prepoziţie – Phrasal Verbs | 394 | |
Un exemplu despre cât de mult se poate schimba sensul unui verb doar prin adăugarea unei prepoziţii diferite (make, make up, make for, make up for, make off, make out) | 394 |
|
Poziţia prepoziţiei mereu după verb – două cazuri dificile, foarte diferite de română | 395 | |
Verbe urmate de prepoziţia “pe” în română, dar fără prepoziţie în engleză | 405 | |
Present Perfect Continuous | 415 | |
Recapitulare: 3 timpuri de prezent din engleză pentru 1 timp de prezent din română | 418 | |
Text # 12 – A Good Recommendation For My Friend | 427 | |
Starea civilă – Marital Status | 428 | |
Sensurile diferite ale cuvântului “will” | 428 | |
Materii de şcoală – School Subjects | 429 | |
Câteva sfaturi despre cum să-ţi faci un CV bun în engleză | 430 | |
Diamantul – The Diamond – o lecţie originală care te ajută să te cunoşti mai bine! | 434 |
|
Explicarea noţiunilor de “soft skills” şi “hard skills” | 440 | |
Multe exemple de “soft skills” cu explicaţii credibile, bune la interviul de angajare | 441 | |
Compararea unei întâlniri romantice (blind date) cu un interviu de angajare | 447 | |
Sensurile multiple ale lui -ING | 448 | |
Timpurile continue (to be + verb-ING) | 449 | |
Verbe din engleză (numite STATIVE VERBS, adică VERBE DE STARE) care nu se conjugă la timpuri continue | 452 | |
Verb+ING = gerunziu (speaking = vorbind, doing = făcând) | 453 | |
Verb+ING = adjectiv (care face acţiunea verbului, adjective terminate în –or sau –ant: tiring = obositor, loving = iubitor, annoying = enervant, alarming = alarmant) | 455 | |
Verb+ING = substantiv (faptul de a, acţiunea de a: smoking, swimming, cooking) | 460 | |
Substantive provenite din verbe+ING care au intrat în română şi sunt greu de tradus | 464 | |
Diferenţa dintre verbele: to lie – lied – lied, to lie – lay – lain şi to lay – laid – laid | 466 | |
Piese de maşină – Car Parts | 467 | |
Negaţia unică din engleză: some, any, no | 468 | |
Cele două posibilităţi de exprimare a negaţiei: “not any” sau “no” | 470 | |
Întrebări oricât de lungi: adăugarea de elemente la început şi lungirea subiectului | 474 | |
Text # 13 – Planning A Blind Date | 478 | |
Adresări folosite ca alint (baby, honey, sweetie, love) | 479 |
|
Modalităţi de a cunoaşte oameni dacă eşti singur(ă) – Ways To Meet People If You’re Single | 480 | |
Sporturi – Sports | 481 | |
Hobby-uri, pasiuni, activităţi recreative – Hobbies | 481 | |
Instrumente muzicale – Musical Instruments | 482 | |
Note muzicale – Musical Notes | 482 |
|
Activităţi distractive (de relaxare, de timp liber) – Leisure Activities | 483 | |
Diferenţa dintre “anymore” şi “any more” | 484 | |
Future Perfect | 486 | |
Posibilităţi de a exprima viitorul în engleză | 487 | |
Visuri, planuri, speranţe – Dreams, Plans, Hopes | 492 | |
Planuri pentru Noul An – New Year’s Resolutions | 493 | |
Forma a treia a verbelor – la ce ne foloseşte? – o recapitulare foarte utilă | 494 | |
Timpurile perfecte – exprimarea noţiunii de anterioritate | 495 | |
Recapitulare Present Perfect | 496 | |
Recapitulare Past Perfect | 497 | |
Recapitulare Future Perfect | 498 | |
Recapitulare Perfect Conditional | 498 | |
Recapitulare: formarea adjectivelor (“pur-sânge” şi “second-hand” J) | 499 |
|
Cei 3 “monştri” din engleză – 3 “bau-bau” cu care ne sperie profesorii la examene: Passive Voice, If Conditional şi Indirect Speech (Reported Speech) | 500 | |
Monstrul # 1: Diateza Pasivă – Passive Voice | 500 | |
Verbul “to be” la cele mai importante timpuri din engleză + forma a treia a unui verb | 502 | |
Mare excepţie: conjugarea lui “to be” la Present Continuous şi Past Continuous în cadrul diatezei pasive | 504 | |
Transformarea din forme active în forme pasive şi invers | 507 | |
Forme pasive ceva mai complexe, care sună pompos (academic) - PERSONAL and IMPERSONAL PASSIVE | 509 | |
Reamintirea structurii “get + forma a treia a unui verb” – tot o formă pasivă | 509 | |
Text # 14 – The European Union | 510 | |
Exprimarea cantităţii: little, a little, few, a few, much, many, a lot of etc + diferenţa dintre SEVERAL şi MORE | 511 | |
Ţări, capitale, cetăţenii, limbi – Countries, Capitals, Citizenships, Languages | 512 | |
Credinţă, religii, sărbători – Faith, Religions, Celebrations | 515 | |
Rugăciunea “Tatăl nostru” – Lord’s Prayer – forme lingvistice din engleza veche | 515 | |
Animale domestice şi sălbatice, păsări, insecte | 516 | |
Unităţi de măsură folosite de englezi (lungime, greutate, volum, temperatură) | 517 | |
Monstrul # 2: If Conditional – cele trei cazuri | 519 |
|
Alte cuvinte şi expresii sinonime cu IF | 522 | |
Folosiresa lui IF fără valoare condiţională – expresia sinonimă “whether … or” | 523 | |
Foloseşte-ţi fantezia & imaginaţia! – Use Your Fantasy & Imagination! | 533 | |
Mixed Conditionals – doar pentru cunoscători | 534 | |
Recapitulare generală a tuturor timpurilor din engleză (studiate pe toate părţile) | 535 | |
Tabelul de recapitulare a tuturor timpurilor – vedere de ansamblu, din avion | 543 | |
Recapitularea recapitulărilor – toate timpurile din engleză – vedere în detaliu: denumirea timpului, structura, traducerea în română, adverbele specifice, reprezentarea grafică pe axa timpurilor, afirmativ, interogativ, negativ, int-neg | 550 | |
Auxiliarul principal şi ce lucruri extraordinare putem face cu el | 552 | |
Auxiliare “vizibile” şi auxiliare “invizibile” la forma de afirmativ | 552 | |
Formarea întrebărilor şi negaţiilor | 554 | |
Răspunsuri scurte (Yes, I do / No, I don’t) | 556 | |
Tag questions – mini-întrebări finale de tipul “nu-i aşa?” | 560 | |
Răspunsuri care exprimă acordul sau asemănarea de situaţie (şi eu / nici eu) | 564 | |
Inversions – inversiuni: cuvinte plasate atipic la începutul frazei, care cer inversarea auxiliarului cu subiectul, însă fără a forma o întrebare | 569 | |
Expresiile ce conţin inversiuni: “hardly / scarcely … when”, “no sooner … than” | 570 | |
Inversiunea la cazul 3 de If Conditional: had + subiect + forma a treia a verbului | 571 | |
Excepţii la formarea întrebărilor când WHO, WHAT, HOW MUCH şi HOW MANY sunt subiecte (nu se mai inversează auxiliarul principal cu subiectul) - Subject Questions | 572 |
|
Text # 15 – Talking About Weather | 574 | |
Exprimarea unei cantităţi mari sau a unui număr mare (Quantifiers) | 575 | |
Modalităţi de a exprima totalitatea, întregul, toate elementele unui sistem | 576 | |
Tipuri de vreme – Types of Weather | 577 | |
Colinde de Crăciun – Carols | 578 | |
Jingle Bells 🎶 | 578 | |
Silent Night 🎶 | 579 | |
Santa Claus Is Comin’ To Town 🎶 | 580 | |
Let It Snow 🎶 | 581 | |
Urări – Wishes | 582 | |
Mesaje de scris în felicitări – Greeting Card Messages | 582 | |
Folosirea lui MAY în formă inversată pentru urări | 583 | |
Ce înseamnă şi de unde vine XOXO? | 583 | |
Corespondenţa dintre timpurile din română şi cele din engleză (cum putem traduce toate timpurile din română, în funcţie de context / sens) | 584 | |
Schema finală – The Ultimate Chart – timpuri română & engleză | 589 | |
Verbe speciale, care de obicei prezintă excepţii mari, conjugate la toate timpurile din română şi engleză (a fi = to be, a putea = can) | 592 | |
Text # 16 – Mr. Hollywood | 600 | |
Industria divertismentului – The Entertainment Industry | 602 | |
Genuri de film – Movie Genres | 603 | |
Cinema Bar | 603 | |
Programe şi emisiuni TV – TV Programs and Shows | 604 | |
Monstrul # 3: Indirect Speech = Vorbirea Indirectă (numită şi Reported Speech) | 605 | |
Un caz urât: monstrul # 2 combinat cu monstrul # 3 (când If Conditional se întâlneşte cu Indirect Speech şi ies scântei în creierul nostru) | 609 | |
Excepţii de la regula lui Indirect Speech: adevăruri universale – Universal Truths | 610 | |
Text # 17 – My Country Romania | 615 | |
Articolul hotărât (the) folosit înaintea numelor de munţi şi ape | 616 | |
Naţionalităţile şi cum pot deveni ele substantive; excepţii | 617 | |
Terminţia -land(s) în numele unor ţări şi oraşe | 618 | |
Concordanţa timpurilor din engleză – The Sequence of Tenses (o lecţie care de obicei e groaznică, dar aici e mult mai simplu prezentată sub forma unei combinaţii de mai multe reguli) | 619 | |
Regula lui If Conditional (scurtă recapitulare ca parte din Concordanţa timpurilor) | 619 | |
Regula Vorbirii Indirecte (scurtă recapitulare ca parte din Concordanţa timpurilor) | 619 | |
Regula lui WHEN, TILL, AFTER etc. + Present Simple (nu Future!) | 620 | |
Regula lui WISH + Past Simple / Past Perfect | 622 | |
Regula lui AS IF / IF ONLY + Past Simple / Past Perfect, IT’S TIME + Past Simple | 624 | |
Ponturi & şmecherii: Cum să-ţi faci viaţa mai uşoară în engleză – Tips & Tricks: How To Make Your Life Easier In English | 627 | |
Simplifică lucrurile! Aplică principiul KISS – Keep It Short and Simple! | 628 | |
Foloseşte cuvinte simple (clare, uşor de învăţat, asemănătoare cu româna) | 629 | |
Când nu ştii un cuvânt, caută un sinonim, un antonim sau dă o definiţie (explică ce e) | 630 | |
Învaţă să faci descrieri simple (propoziţii scurte, de bază, la prezent şi trecut) | 631 | |
Gândeşte simplu, redu exprimarea la forme simple, uşor de tradus şi de înţeles | 633 | |
Prieteni falşi – False Friends (cuvinte care te pot păcăli la prima vedere) | 635 | |
Cum să scrii un eseu cu care să treci clasa / examenul: schema generală, ce să scrii în fiecare paragraf, cum să-ţi vină inspiraţia, “brăduţul de Crăciun inversat” şi decorarea lui cu vocabular specific, elemente de gramatică şi conectori | 651 | |
Conectori – Connectors: expresii care ne pun ordine în idei, în vorbire şi în scris | 651 |
|
Rezolvarea tuturor exerciţiilor din manual | 680 | |
MATERIALE SUPLIMENTARE | ||
Just Listen! 🎧
| *** |
|
Asemănarea, dar mai ales diferenţa dintre verbele TO BELIEVE, TO THINK şi TO GUESS, care se pot traduce la fel în română (a crede), dar cu nuanţe specifice | ||
INFINITIVE versus GERUND - marea dilemă rezolvată | *** | |
Un exerciţiu amuzant prin care îţi exprimi dezacordul faţă de ceva ce a făcut interlocutorul tău – o foarte utilă practică pentru Past Simple şi mai ales pentru Perfect Conditional, ca să te pregăteşti pentru dialog în engleză | *** | |
Gică Contra se întoarce! De data asta îţi exprimi dezacordului faţă de ceva ce interlocutorul tău spune că va face – exersăm Future Simple şi în special Perfect Conditional, cu tot cu formula “IF I WERE YOU” = dacă aş fi în locul tău (Conditional Type 2) – ca să te pregăteşti pentru conversaţie reală în engleză | *** | |
Pronunţia cuvintelor din engleză terminate în –ISM şi -ASM | *** | |
Generaţii: the Silent Generation, Baby Boomers, Gen X, Gen Y (the Millennials), Gen Z, Gen Alpha | *** | |
CORRELATIVE CONJUNCTIONS (a.k.a. PAIRED CONJUNCTIONS) • both … and … | *** | |
Diferenţe gramaticale ce apar atunci când vorbeşti despre DOUĂ elemente versus TREI sau mai multe elemente 2 ≥3 • the former – the first • the latter – the second, the last • both (of) – all (of) • either (of) – any (of) • neither (of) – none (of) • between – among • one another – each other | *** | |
EITHER şi NEITHER – acordul în gen şi număr | *** | |
Ceva simpatic, de ziua Franţei 🇫🇷 – 14 iulie 2024 🎊 | *** | |
HALLOWEEN - mici TESTE 😉✅️❌️ distractive de vocabular pe această temă. Urmăreşte toată seria 👀, învaţă chestii noi şi asigură-te că pronunţi corect 😀💬👍 cuvintele şi expresiile pe care le ştiai deja. Have fun! 👻🎊 |
| |
TEXTE de tradus EXACT ca la MEDITAȚII 👩🏻🏫, cu multă practică, exemple şi explicaţii 📚🤓📒 , în care recapitulăm ce am învăţat împreună | ||
"A New Colleague" | *** | |
“It's Complicated…” | *** | |
Sărbătorim revenirea Simonei Halep ❤️ în competiţiile oficiale de tenis şi traducem împreună declaraţia ei în engleză, postată pe Instagram (05 martie 2024) - limbaj profesional, elevat, formal (nivel de engleză C1-C2) | *** | |
Trecem prin versurile cântecului 🎶 “We Are The World” şi prin povestea din spatele lui, aşa cum a fost spusă în documentarul “The Greatest Night in Pop” (Netflix, 2024) şi analizăm în amănunt elementele de gramatică şi vocabular | *** | |
Recapitulări | ||
Cele mai importante 5 timpuri verbale din engleză: Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Conditional şi Imperative + exerciţii cu ele | *** | |
Care este diferenţa dintre DON’T HAVE şi HAVEN’T? Ambele forme sunt corecte? Ce înseamnă şi când se folosesc? | *** | |
EXAMENE ✍️, ADMITERE 🎓, TESTE ✅️❌️, GRILE , EVALUARE | ||
Test de engleză într-o corporaţie 🏢🧑💼👨🏻💼👩🏼💼 |
| |
Test de engleză dat la ADMITEREA la Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi “Petru Rareş” Fălticeni, oct 2023-feb 2024 | *** | |
Test de engleză dat la ADMITEREA la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră “Avram Iancu”– Oradea, apr-iun 2023 | *** | |
Test de engleză dat la ADMITEREA la Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi “Grigore Alexandru Ghica” Drăgăşani, oct-dec 2022 | *** | |
Mini TEST – Poţi folosi la interviul de angajare sau într-o scrisoare de intenţie propoziţia: “Am studiat marketing timp de 3 ani”. Care este varianta corectă de traducere în engleză şi de ce? I studied marketing for 3 years. (Past Simple) I have studied marketing for 3 years. (Present Perfect) I have been studying marketing for 3 years. (Present Perfect Continuous) | *** | |
TEST de pronunție în engleză 🇬🇧😍🇺🇸 |
| |
Despre MEDITAȚII 👩🏻🏫 la engleză | ||
O propunere pentru cei care vor să facă meditaţii la engleză (elevi şi profesori) | ||
Câteva reguli, sfaturi şi recomandări despre cum ar trebui să se desfăşoare meditaţiile la engleză, ca să fie o colaborare WIN-WIN, cu rezultate bune pe termen lung (descarcă materialul PDF – LINK în descrierea lecţiilor de pe YouTube) | ||
Legătura dintre scala Cambridge, punctajul IELTS, nivelurile de engleză (A1, A2, B1, B2, C1, C2) şi echivalarea examentului de engleză la Bacalaureat, admiterea la liceu cu profil bilingv / engleză intensiv, admiterea la universităţi din străinătate (ce examene poţi să dai, ce să alegi, durata lor de valabilitate, gradul de dificultate) | ||
GPS pentru engleză Un super material pentru ELEVI şi PROFESORI, care te ajută să navighezi pe harta limbii engleze, din care vei afla EXACT ce trebuie să înveţi, cât ştii deja şi la ce nivel te afli (A1, A2, B1, B2, C1, C2). În descrierea fiecărei lecţii video vei găsi LINK-ul pentru a descărca CHECKLIST-ul corespunzător fiecărui nivel. Salvează şi printează toate listele (preferabil în format A3), bifează ce ştii deja şi învaţă elementele noi de gramatică şi vocabular de la nivelul la care vrei să ajungi. Asta mi-am propus cu proiectul EPO 📒😍💻: eu să îţi pun toată engleza pe tavă, iar tu nu mai ai nicio scuză să nu o înveţi ❤️. |